Brekkestranda Fjordhotel og NY GIV Senteret inviterer til

NY GIV Weekend

en helg med avspenning, inspirasjon og påfyll

4 – 6 september 2020

Du ønskes velkommen til en helg fylt med inspirasjon og påfyll i fredfulle omgivelser i Gulen, rett ved fjorden. Bli med på en inspirerende helg for kropp og sjel, hodet og hjertet. Vi lover deg inspirerende foredrag, yoga og avspenning, treningstimer, god mat for mer energi og bedre helse, turer i vakre naturomgivelser og mye mer.

Hvorfor skal du velge denne helgen? Det finnes jo mange slike helger, så hvorfor skal du velge akkurat denne?

Jo, fordi du vil bli inspirert! Inspirert gjennom bevisstgjøring på deg selv, gode yogatimer, utfordre din styrke med Basis Ball Center Core, høre foredrag som vil gi deg inspirasjon og innsikt, lære om kosthold og ernæring og samtidig få lov å være med å lage maten selv – det vi kaller «hands on» læring!

Du vil her få muligheten til å få på påfyll selv og gi påfyll til mange andre flotte mennesker. Og ikke minst – dra inn energi i fantastiske naturskjønne omgivelser. Dette blir ditt avbrekk fra hverdagen som gir deg mulighet til å puste inn og leve fullt ut.

Her er presentatørene som skal bidra til å inspirere deg 4 – 6 september 2020

Sidsel Faye Warberg

Sidsel er Profesjonell Coach med over 30 års erfaring innen Fysisk aktivitet og helse og kostholdsveiledning.  Hun er Gründer av NY GIV Senteret og konseptet NY GIV Fysisk og Mental Trening. Hun har også bakgrunn i ledelse og har jobbet med Relasjonsledelse, Relasjonskompetanse- og utvikling, samt Personlig Trener og treningsinstruktør. Hun er Redcord Active Specialist og vil i løpet av helgen tilby Weak Link testing i Redcord slynger.

Som Fysisk og Mental Trener har hun fokus på bevisstgjøring for å finne tiltak for positiv endring, utvikling og vekst. Hun ønsker å bidra til å inspirere mennesker til å motivere seg selv til å finne en god balanse i livet slik at livet berikes for en selv og andre.

Elisabeth Rabben

Elisabeth er opptatt av god folkehelse og ønsker å gjøre en forskjell for dem som følger hennes kurs. Henne mål er å bidra til at du får en bedre helse ved å ha fokus på næringsrikt kosthold og fysisk aktivitet. Hun blir motivert når du tar ansvar for din egen helse og vil gjerne ta del i din endringsprosess ved å være en støttespiller slik at du når dine mål på din måte.

Elisabeth valgte Roedemetoden selv for å bli mer bevisst på eget kosthold og få mer kunnskap. Roedemetoden gav henne tydelige svar på at hun ikke fikk i seg nok og rett næring i forhold til aktivitetsnivå.

Hennes beste råd for å lykkes med varig trivselsvekt er mat- og treningsglede ved bevisstgjøring, gode valg med glede og variasjon.

Lene Hilland Toft

Lene Hilland Toft har 20 års erfaring fra treningsbransjen som gruppetreningsinstruktør, Personlig trener, kursholder og presentatør og er utdannet gjennom NIH fitness deltid.

Hun er medeier i Nr1 Fitness, jobber som daglig leder for Nr1 fitness akademiet hvor hun utdanner nye instruktører og er produktansvarlig for kjedens egne treningskonsept. I tillegg er hun gruppetreningsansvarlig og PT for Nr1 fitness Åsane, tidligere Corebar master trainer og nåværende BasisBall master trainer.

Gruppetrening er Lene sin store lidenskap og hun brenner for å levere treningsglede til folket. Hun er genuint engasjert, opptatt av kvalitet og hennes timer kjennetegnes av treningsglede, rå energi, mestringsfølelse og god treningseffekt.

Renate Sørvik

Renate startet i treningssenterbransjen i 1999 og har aldri angret. Den gleden, energien og motivasjonen man opplever gjennom gruppetrening skal man lete lenge etter. Og så er jo trening investering i egen helse.

Gjennom årene har Renate vekslet på å jobbe fulltid og deltid med trening, mens hun hele tiden har vært opptatt av selvutvikling. Vi er stadig i bevegelse og kan alltid lære noe nytt av hverandre. Til daglig jobber hun som Gruppetreningsansvarlig i Nr1 Fitness og kursholder for Nr1 Fitness Akademiet. Hun underviser det meste fra både sykkelsetet, kondisjon og styrke i sal og rolige timer. I 2005 begynte hun sin Pilates utdanning og ble hektet på kombinasjonen av de intensive klassene mot de rolige med pust. Det har gitt henne en balanse og forankring i livet som hun unner flere å oppdage.

De siste årene har hun utdannet seg til JB (Just Breath) yoga instruktør, samt flere yogakurs og utdanninger som stadig fylles på.

Renate brenner for glede, mestring og tilstedeværelse i egen kropp. Når du lytter til det kroppen prøver å fortelle deg, gjør du gode valg for en bedre hverdag.

SIDSEL FAYE WARBERG

Mentalt Sterk

Hvis våre tanker – fra vi står opp om morgenen – var en film, hvordan ville denne filmen se ut?
Hva du tenker preger din dag, din helse, dine relasjoner, ditt liv. Det er mulig å ha en god og balansert mental helse. Gjennom bevisstgjøring av egne tanker og tankeprosesser, kan du endre det som er nødvendig. Ingen ønsker å være kontrollert av tidligere hendelser og valg som preger livet negativt. For å bedre, kan du lære deg hvordan du bevisst kan velge nye tankesett. Dette krever bevisstgjøring og vilje til endring.
Endring og forandring er noe av det vanskeligste vi mennesker møter. Men forandring og endring er uunngåelig. Det er blitt sagt at den eneste som liker endring er et spedbarn med våt bleie! En grunn til at mennesker ikke liker endring, er at man blir komfortabel og blir vant med tilværelsen. Man blir vant til jobb, venner og sosiale relasjoner, hvor man bor m.m. Og selv om det ikke et godt sted eller det beste stedet, oppleves det som greit fordi det er kjent. For å endre på noe, kreves det vilje og innsats, men uten endring blir det ingen utvikling eller fremgang.
Å endre tankemønstre er mulig. Du kan faktisk selv bestemme hva du vil tenke. Det gjør du jo allerede. Du kan endre til gode, oppbyggende tanker. Og hvordan du tenker påvirker din hjerne og i dag er det flere studier som viser at en frisk hjerne er viktig for en god helse.
«Mentalt Sterk» vil hjelpe deg å forstå bedre hvordan tankene dine påvirker dine følelser, og hvordan du kan du bruke dine tanker og følelser til å gjøre deg sterkere og ikke svakere. «Mentalt Sterk» er et lite bidrag til å hjelpe deg på veien til å endre tankemønstre. Det vil gi deg enkle verktøy å trene på – ja, trene på. Dette er akkurat som å trene en muskel.
Du kan trene deg sterk – fysisk og mentalt – du kan trene deg Mentalt Sterk!

Tilstede i eget liv

Du er den personen du ikke kommer bort fra. DU er overalt der DU går. Da er det stor fordel at du trives med deg selv, er glad i deg selv og er Tilstede i eget liv.

Vi kan lett blir dradd fra mange kanter. Mange andre mennesker, oppgaver, forpliktelser, gjøremål m.m. som tar vårt fokus. Vi kan leve mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag…. uten å være Tilstede. Vi har vel alle sagt noe som – «jeg gleder meg til når……..» (prikkene kan du fylle inn selv). Men når er når? Hva med NÅ. Er vi tilstede NÅ?

Tilstede i eget liv skal bidra til bevisstgjøring på endringer du selv må ta for være tilstede i hverdagen, og nyte det og være glad for det som hverdagen og ditt liv inneholder.

Redcord Weak Link testing

Redcord slyngetrening er en unik og effektiv form for funksjonell trening i ustabile slynger med kroppen som motvekt. Dette gir gode resultater for alle som vil forbygge skade, motvirke smerte eller yte mer.

Med Redcord slynger kan du trene allsidig og overalt, hjemme, utendørs og på reise.

–        Passer for alle, uansett alder, nivå og fysisk form

–        Tidseffektivt, tren hele kroppen med få og enkle øvelser

–        Lett å tilpasse ulike treningsnivå

Redcord slyngetrening er basert på teorien om:

–        Myofascial kjeder, Nevromuskulær kontrol og funksjonell styrke

–        Lokal og global muskel systemer, core/kjerne control og funksjonell fremmende øvelser

Redcord Weak Link Testing vil vise svakheter/dysfunksjon i det muskulære systemet som kan bidra til smerter og/eller mindre kraft i muskulatur som kan føre til feilbelastninger.

ELISABETH RABBEN

Sunt kosthold for mer energi og økt overskudd

Kvaliteten på kostholdet du spiser henger sammen med livskvalitet, overskudd og energi.

Elisabeth skal gi oss gode innspill til å forstå sammenhengen mellom kosthold og helse, og balansen mellom kosthold, fysisk aktivitet og søvn. Hvilken type mat er bra for oss og hva kan bedre helsen, dempe betennelser i kroppen og videre gi oss mer overskudd.

Hun vil belyse matvarevalg i praksis og i hennes workshops på kjøkkenet vil du få gode tips til enkle tips og menyer i hverdagen.

RENATE SØRVIK

Just Breathe Yoga

Signaturtimen i Just breathe metoden hvor du får litt av alt. Vi har fokus på pusten og er innom flere pusteteknikker som kan brukes både i yoga og hverdagen generelt. Her veksler vi mellom å tøye og forløse, sammen med gode øvelser for leddene. Timen er rolig og inneholder ingen løft. Vi starter med en registrering av egen innside, kontakt med pust og observering av hva tanker og stress kan gjøre med pusten vår. Vi avslutter med avspenning.

Yin Yoga

Dette er en yoga time med ren tøyning og fokus på å slippe taket og la kroppen bli pustet. Vi prøver å være inaktiv i stillingene, mens tyngdekraften gjør jobben. For å nå bindevev og unngå å skape nye spenninger i kroppen holder vi oss innenfor grensen hvor vi kan bli pustet. Yin yoga oversettes ofte til stille praksis, og med det menes det å finne stillheten på innsiden. Man kan også høre om denne formen at det kalles «foryngende yoga» og da snakker man om en mykere kropp med et mer elastisk bindevev. Høres vel ikke feil ut å bli friere?

LENE HILLAND TOFT

Basis Ball Center Core ®

BasisBall CenterCore® er en effektiv basistime som har fokus på kjernemuskulatur, som skal sikre grunnlaget for en sterk og funksjonell kropp. En time hvor du utvikler kontroll og stabilitet som passer for alle. 

BasisBall er allsidig og funksjonell basistrening. Enkelt og gøy, ingen koreografi, kun øvelser. Gjennom BasisBall trening vil du raskt merke bedre kroppskontroll, du blir mer mobil, lettere å koordinere bevegelser, får bedre balanse og kjernekontroll. Denne treningsformen er skadeforebyggende og noe av det beste du kan gjøre for kroppen din. 

MER INFORMASJON OM PRESENTØRER OG PROGRAM KOMMER!!

Pris NY GIV Weekend:

Kr. 3.350,- pr. person for helgen i delt rom

Kr. 3.850,- pr. person for helgen i enkelt rom

Påmeldingsfrist: 21 august 2020

Inkluderer:

  • Overnatting
  • Frokost lørdag og søndag
  • Lunsj lørdag og søndag
  • Middag fredag og lørdag
  • Alle timer, foredrag og workshops

For at påmeldingen skal bli korrekt, les følgende opplysninger: 

  1. For å melde seg på, betaler man et depositum på 750,- pr. person. Dette gjøres til kontonr. 1644.32.02009. HUSK å merke med Navn og NY GIV Weekend 4-6/9.
  2. HUSK å velge riktig romtype, ut i fra hvor mange deltagere som skal bo på rommet. (F. eks: 1 deltager – Enkeltrom for 1 person, 2 deltagere – dobbeltrom for 2 personer osv).
  3. Deltagerne mottar en påmeldingsbekreftelse på epost.

Avbestillingsbetingelser:

Ved avbestilling før 15 august 2020: Tilbakebetaling av depositumet minus 250,- pr. person i administrasjonsgebyr

Ved avbestilling etter 15 august 2020: Depositumet vil ikke bli refundert

Ved avbestilling etter 21 august 2020: Hele beløpet for helgen vil bli belastet

Påmeldingsskjema: 

Send us mail